3 Aralık 2014 Çarşamba

Merhabalar bu yazının konusu kilo vermenin püf noktaları olacak. Bunun yanında nasıl zayıflayabilirim sorunuzun cevabını bulacaksınız. Baştan uyarmak isterim ki bu yazı diğer okuduklarınızdan gerçekten çok farklı olacak. Arkanıza yaslanıp hiç bir kelimeyi atlamadan dikkatli bir şekilde okumanın sizin yararınıza olacağını düşünüyorum. Belkide bu yazıda doğru bildiğiniz yanlışları göreceksiniz. Uzun bir yazı olacağını tahmin ediyorum. Bu yüzden kelime kalabalığı yapmadan bir an önce konuya giriyorum.

Televizyonlarda, internette, sağda solda o kadar diyet programları varken insanların hala zayıflayamaması sizce normal mi? Kesinlikle normal bir durum değil. Tüm bunların nedeni bir çoğumuzun doğru bildiği yanlışlardan kaynaklanıyor. Etrafta şok diyetler ve kulaktan kulağa yayılan ve tamamen bilinçsiz bir şekilde hazırlanan diyet listeleri kol geziyor. Az sonra bunların neden yanlış olduğunu ve ne gibi sonuçlara neden olduğunu göreceksiniz.

nasıl kilo verebilirim

Hızlı Yağ Yakma Yöntemleri

Yağ yakmak için kalp ritminizi arttıran ve kaslarınızın çalışmasını sağlayan hareketler ve egzersizlere ihtiyacınız vardır. Bu egzersizleri belli bir sisteme oturtarak kilolarınızdan kurtulmanızı kolaylaştırabilirsiniz. Örneğin sabah ve akşam saatlerinde olmak üzere programınıza yürüyüş eklemek ve yürüyüşlerin arasındaki zaman aralığında da belli egzersizleri gerçekleştirmek sizin yağ yakmanıza inanılmaz derecede yardımcı olur. Bunun yanında vücudunuzdaki sarkmaları engeller ince zarif bir görünüme kavuşturur. Asıl önemli konulara geldik.

Nasıl kilo verilir

Kasların önemi

Bir çok bayan kasların öneminin farkında değildir. Kaslar kilo kontrolünde ve metabolizma hızı konusunda önemli rol oynamaktadır. Metabolizma hızının kilo vermede çok büyük önemi bulunmaktadır. Bu çok geniş bir konu olduğu için bu konuyu metabolizma hızlandırarak zayıflayın adlı yazıda okuyabilirsiniz. Erkeklerin bayanlara göre daha kolay zayıflama nedeni kas yoğunluğudur. Eğer siz düzenli spor yapmayıp kaslarınızı gerektiği kadar çalıştırmıyorsanız kilo vermek sizin için zor bir hale gelecektir. Bir çok bayan egzersiz yapmaktan ve ağırlık kaldırmaktan çekinirler nedeni ise erkekler gibi kaslı bir vücuda sahip olacaklarını düşünmeleridir ama bu asılsız bir ve yanlış bir düşüncedir çünkü bayanların vücudunda  erkekler gibi kaslı bir vücuda sahip olacak hormon seviyeleri bulunmaz. Bu yüzden bayanların kasları belli bir seviyeye kadar gelişir daha sonra büyümeleri durup sıkılaşmaya başlar. Bu da sizin daha derli toplu ve güzel bir görünüme kavuşmanızı sağlar. Kaslarınıza yatırım yapmanız gerektiğini söylüyorum ama bir çok kişi yanlış diyet ve düzensiz beslenme nedeni ile sahip olduğu kas yapısına zarar veriyor. İşte bu yüzden bir çok kişi aslında diyet yaptığını sanarak kendine daha çok zarar vermektedir. Ayrıca kasların bir diğer yararı yağları yakmalarıdır. Siz yaptığınız egzersizler ile kaslarınızı çalıştırarak hem kalorilerinizi yakmış olursunuz hemde kaslarınızı harekete geçirerek kaslarınızın yağları yakmasına neden olursunuz. yani 1 taşla 2 kuş vurmuş olursunuz.

yağ yakmak

Yağ yakmak

Yağ yakımını hızlandırmak için bazı önerileri maddeler halinde sıraladım.

- Kahvaltılarınızı aksatmayın: metabolizmanızın yavaşladığı sabah saatlerinde kahvaltı yapmak vücudunuzun kendini toplamasına aynı zamanda metabolizma hızınızın normal hale gelmesine yardımcı olur.

- Aldığınız kalori oranı çok fazla düşük olmasın: Bu noktaya dikkat çekmek istiyorum. Gün içinde yediğiniz besinlerin seviyelerini düşürüp günü aç bir şekilde devam ettirmekten kaçının. Böyle bir durumda vücudunuz açlık durumuna geçerek bünye hızınızı düşürerek kalori yakım oranınızı azaltır. Böylece kilo vereyim derken daha kolay bir şekilde kilo alırsınız. Aç kalmadan dengeli bir şekilde beslenmeye özen gösterin.

- Kalori azaltırken dikkatli olun: Aldığınız kalori miktarını hesaplamaya özen gösterin. Kalorilerinizde azalmaya giderken bu oranın yavaş yavaş olmasına dikkat edin. Aldığınız kalorilerde ani düşüşler yaşarsanız sonuçları bir üstteki madde gibi olabilir.

- Yemek öğünlerinizi ayarlayın: Günde 3 öğün yemek yemek ve öğün aralarında açlık çekmek yerine öğün sayınızı 5 yada 6 ya çıkarıp azar azar yemek size daha faydalı olacaktır. Fakat burada dikkat edilmesi gereken konu yemek öğünlerini olabildiğince erken bir vakitte yapmak.

- Eğer diyet yapmayı düşünüyorsanız diyetlerinizi uzman bir kişi eşliğinde yapın: Yukarıda bilinçsiz yapılan diyetin zararlarını anlattım. Bilinçsiz bir şekilde yapılan diyetlerden uzak durun. Eğer diyet yapacaksanız uzman bir kişi gözetiminde yapın. Aksi halde beslenmelerinizde dengesizlikler meydana gelebilir ve bu hastalıklara neden olabilir. Ayrıca diyet süresince vücut düşük seviyedeki besine alışıp metabolizmayı yavaşlatır. Bu yüzden diyetin bitip normal beslenme durumuna geçiş evresini iyi ayarlamak gerekir. Çünkü bir çok kişi evrede verdiği kiloları kısa sürede geri almaktadır.

Sağlıklı bir yaşam ve düzenli bir vücut için metabozlizmanın düzenine aykırı olan hareketlerden kaçınmalısınız. Aksi taktirde kaş yapayımderken göz çıkarabilirsiniz. Bloğumdaki bir çok yazıda düzenin öneminden bahsetmeye çalıştım bu yazıda da açıkça görülüyor ki kilo vermede bile düzenin çok önemli bir yeri var. Her şeyin fazlasıda azıda zarar. Bu bilgileri hayatınıza spor ve egzersizler ile birlikte katarak kilolarınızda kurtulmanız çok kolay bir hal alacaktır. Bir çok kişinin bildiğinin ve konuştuğunun aksine anlatılmayan bilgileri sizinle paylaştım eğer sizde yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin okuması için facebook twitter gibi birçok yerde paylaşabilirsiniz. Buradan yine okumanızı tavsiye ettiğim evde kilo vermenin yolları adlı yazımı okuyabilirsiniz. Ayrıca sormak yada eklemek istediklerinizi veya ben ve diğer okuyucularla paylaşmak istediklerinizi aşağıdaki yorum kısmından yazabilirsiniz. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Sağlıklı günler.

0 yorum:

Yorum Gönder