11 Temmuz 2013 Perşembe

Omlet yapmayı hepimiz biliriz. Hadi onu bilmesek bile koy tavaya yumurtayı pişsin al sana omlet ama bu yazıda daha özenli ve daha güzel omlet yapmayı öğreneceğiz. peki daha iyi omletin özelliği nedir onlardan bahsedelim şimdi de. öncelikle bir bütün halinde olması tabağa koyarken ayrılmaması ve dağılmaması gerekir daha sonra yumuşak olması gerekir.

omlet

şimdi ise gelelim malzemelere:

tere yağ (arzunuza göre istediğiniz kadar) yumurta (önerim kişi başına 2 yumurta) tuz (yine kendi arzunuza göre herkesin damak tadı farklı) bunların yanında yine isteğinize göre farklı lezzetlerde ekleyebilirsiniz. yani omlet yapımında belli bir kural yada kalıp yok herkesin omlet anlayışı farklıdır e peki o zaman sen bize ne anlatıyosun ? ben size püf noktalarını ve yapılışını anlatıcam diyerek konuyu geçiştiriyorum.

omlet nasıl yapılır

yapılışı:

geniş yüzeyli bir tavamızı ateşe koyuyoruz. bu kendi kendine ısınıyor. tava iyice kızgınlaştıktan sonra tereyağımızı atıyoruz ve eritiyoruz. tereyağı eridikten sonra bir tasta iyice karıştırdığımız yumurta ve tuzumuzu  tavaya koyuyoruz ve omleti tavaya yaya yaya pişmeyen yerleri sallayarak pişiriyoruz. sallayarak pişirmemizin nedeni omletin bir arada olması ve dağılmamasıdır.


öneri/uyarı:

yukarıda yazdığım kadarıyla omlete eklenecek temel gıdaları yazdım fakat siz istediğinizi ekleyebilirsiniz. mesela daha kabarık olması için omlete yoğurt veya kabartma tozu ekleyenler var. İkinci konu sen bize zayıflayın kilolarınızdan kurtulun diyosun sonra yok omlet yok yumurta yok tereyağı diyosun olur mu böyle ? tamam bu soruya da açıklık getireyim. paylaşımcının amacı kişilere bilgi vermektir ben veririm siz alırsınız ama ister yumurtayı yiyin ister yemeyin o size kalmış dimi ama ? arada diyet bozmaktada yarar vardır bu arada :) neyse bu soruyu da savuşturduktan sonra konumu burada noktalıyorum. sağlıklı mutlu günler diliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder